Kontakta oss

Byrånyheter...

Marknadsför med hemsidan som nav

Tänkvärt är att en viss andel av världens befolkning vill bli din kund.

Google är idag världens största uppslagsverk, en encyklopedi och världens Gula Sidor i ett och samma paket. Här skaffar man sig snabba svar precis då man behöver dem. Strategin bakom en lyckad marknadsföringssatsning på internet börjar först och främst via SEO-anpassning, d.v.s. sökmotoroptimering av den egna hemsidan. Att låta oss producera en hemsida som bas, som i sig är uppbyggd för att, via SEO/sökmotoroptimering*, fånga in kunder som söker på Google efter det verksamheten gör kan för många verksamheter bli en livsavgörande nystart. Responsen du kan nå genom att lägga en strategi som fångar in kunder med exakt de behov av tjänster och produkter som just du levererar kan nå oanade höjder.

Kampanjer, nyheter och sociala nätverk

Utan att man tänker på det, har det nu för gemene man blivit både nödvändigt och till stor hjälp att ha ett facebookkonto. Med hjälp av gratistjänsten facebook är man idag med i intressegrupper, man följer företag som man är intresserad av, följer nyhetsmedier/tidningar, loggar in här och där och ser vad de nära och kära har för sig. Att följa facebook har blivit mer naturligt än att läsa morgontidningen. När man kollar på facebook, till skillnad från när man söker på Google, är man dock inte ute efter specifika snabba svar som bygger på ett behov man har just för stunden. Här vill man läsa nyheter som överraskar och intresserar en. Därför passar det jätte bra att här sprida kampanjer och nyheter om sin verksamhet. Hemsidan ska därför ha ett nyhetsgflöde som automatiskt uppdaterar verksamhetens facebooksida. Nyheten på facebook ska vara länkad tillbaka till hemsidan som i sin tur är optimerad för att konvertera besökaren till kund - d.v.s. sälja.

*Vi är bra på att SEO-anpassa de hemsidor som vi producerar.
Observera att vi inte jobbar med att sälja länkar
genom att spamma bloggar eller liknande

Passar du in som kund hos oss? Läs mer...

Tumregler - På internet ska man annonsera i samklang med Google

Av den anledningen så är det av yttersta vikt att allt planerande bygger på att Google Analytics med sin kod är installerat på den nya hemsidan. För att det ska kunna ske så måste du ha ett Google-konto att koppla detta till. När du sen etablerat detta perspektiv är det dags att lägga en plan.

 

 
"Våga tacka nej till listor och bokningssajter som optimerar på ditt varumärkes namn"

 

 

Bestäm dig först - för exakt vilken respons du vill ha, berätta det för oss så anpassar vi din hemsida till att fånga motsvarande efterfrågan genom att svara på relevanta Googlesökningar. Annonsera däremot ej på måfå, på sajter som med hjälp av skrupelfria säljare presenterar svindlande trafiksiffror. Dessa sajter använder i princip alltid ditt namn och ditt eget varumärkes efterfrågan , för att skapa trafik. Dessa får helt enkelt "dina kunder", som söker dig, att ta en omväg via deras lista. Knepet de använder är att, de tar betalt av dig för att fylla en sida på deras sajt om dig. På så sätt optimeras en sida, på deras sajt, på ditt namn. De som sen söker, med vissa ord i kombination med ditt namn, kommer då att finna dem istället för dig. Därefter upptäcker dessa att de inte är på din sajt, då klickar de, i bästa fall, sig vidare till "rätt hemsida", d.v.s. din. I många fall köper även dessa listor och bokningssajter Google-Ad-Words-annonser på ditt namn. Du betalar för att de ska få trafik via ditt goda rykte och den trafiken blir lätt stor. Många fastnar i den här kostnaden, eftersom de, på grund av de höga trafiksiffrorna, blir rädd för att tacka nej.

Ha inte viktig information på andra hemsidor!

Den egna hemsidan är bäst på att konvertera trafik till att bli kunder, så därför vill du ju ha trafiken där. Strategin är därför, att bara ha vital uppdaterad information så som öppettider, restaurangens menyer, m.m. där. Då blir det även mer rationellt, eftersom du då endast behöver löpande uppdatera den egna sajten. Tänk därför efter innan du lägger ut info här och där på internet. Skriv därför istället en lockande text på referenssajter och en hänvisning till mer info via en länk till den egna hemsidan. Om du inte får göra så, tacka då nej till deltagande. Även om det är gratis! Kom ihåg att referenslistorna oftast får sin trafik genom deltagarnas namn.


Internet är fullt av modernt bondfångeri!

- Köp därför inte:

  • Externa separata mobilsidor
  • Bokningsförmedlare som tar betalt per bokning, som kommer från sajter som optimerar och köper Google ads på ditt namn
  • Köpeslistor, så som Eniro, Hitta, Gastrogate m.fl som säljer marknadsföring trots att de bara ordnar trafik genom att optimera på ditt namn.
  • Extern SEO-länknings hokuspokus som lyckas lura sina kunder att tro att de är på första sidan på grund av den "länkkraft" de tillhandahåller

Vi vill göra dina engagemang på internet bättre, mindre kostsamt och enklare att uppdatera. Vi anser därför t.ex. att mobilsidor som man länkas till, som så att säga, inte är den egna hemsidan är onödiga, omständliga och är ofta en källa till felaktig information när man söker på internet. Vi tycker att köpeslistor, så som Eniro, Hitta, Gastrogate m.fl., är tillfälliga lösningar som man direkt bör ta bort, när ens egen hemsida är publicerad på internet. Alla dessa fångar upp kunder som söker via Google på ditt namn. Vi har exempel på kunder som efter deras egen sida etablerats helt slutat annonsera, i dagens motsvarighet till de gamla telefonkatalogerna. Detta eftersom deras hemsida efter ett tag fångar upp mer kunder än de kan ta emot.

Vi söker helt enkelt efter dig som vill ha fler kunder och en enklare internethantering.


Annonsera bara med specifika syften

På internet ska man bara annonsera med specifika syften, som passar ens önskan om efterfrågan. Syftena i sig är det många som söker efter utan att vara ute efter någon specifik leverantör. På så sätt finns här nya kunder att vinna.

Annonsera inte alls...

om din hemsida genererar mer än vad som ryms i orderböckerna. Hemsidan i sig fungerar då, för stunden, som en helhetslösning. Grund tanken är att först se efter hur mycket relevanta kunder hemsidan i sig lyckas fånga. När man sen ser vad som är gångbart, d.v.s. vart efterfrågan ligger, vart man har lönsamheten i sitt sortiment samt vad man har kapacitet att sälja mer av, då vet man med mycket större säkerhet vilka annonser man bör köpa.

 

 

"Men, att inte jobba med en hemsida idag, är som att flörta i mörkret. Då blir det bara du själv som vet vad du håller på med"

 

 

Vi är till för att hjälpa dig med hemsidan, Google Analytics och med vart du bör vara med!

Vi är bra på att sätta fingret på hur hela strategin ska se ut. Det hela börjar dock med att du, av oss, beställer en hemsida som fångar in "rätt sök" genom noggrann SEO* och uppföljning via Google Analytics som alltid ingår i hemsidor som vi producerat. Boka en tid med oss så får vi se om vi förstår varandra.

Förståelse är avgörande för att lyckas i dessa sammanhang.

Passar du in som kund hos oss? Läs mer..

En del av Relevant Reklamgruppen

Klicka nedan för mer information om våra enheter.

 

Hemsida till fastpris

Följ oss på facebook