Din hemsida är din anslagstavla
Grundtanken med ett företags hemsida borde vara att den ska vara en perfekt utformad håv, som gör att du fångar in kunder som gör relevanta sökningar.
Ett företags hemsida har generellt tre huvudsyften:
- Att få fler kunder, d.v.s. att sälja till fler*.
- Att förenkla kontakten med målgrupper som besöker hemsidan
- Att rationalisera information till kunder, personal, leverantörer i företagets dagliga verksamhet.
Tänk att den både är anslagstavlan i fikarummet och motsvarande gamla gula telefonkatalogen, om du kommer ihåg dessa , med allt på samma plats. Dränk den inte med nya lappar då hamnar de viktigaste underst.
Glöm ej dina viktigaste syften!
Ju fler syften, utöver typ "de tre" viktigaste huvudsyftena, som sätts upp på kravlistan desto större blir risken att hemsidan blir en besvikelse. Det som är oviktigt blir viktigt och det som verkligen är viktigt blir bortglömt. Erfarenheten har för oss också visat att långa detaljerade kravlistor på massor av kreativt innehåll samt utvecklade drömmar om design, gör att tid går åt och den enda som sist och slutligen får tjäna mycket pengar är webbyrån.
Vad kostar det att få tillgång till en hemsida?
Och, hur långt är ett snöre?
Dessa är som du förstår omöjliga frågor att svara på, utan att man ställer motfrågor om vad de ska användas till, men vi har ändå skapa paket som du direkt kan beställa. Se våra tjänster i rullgardinsmenyn. Vi kan dock lämna offert eller jobba mot löpande debitering.
Designen bör i dagens främst läge anpassa sig efter mobilen, läs mer...